Turbūt spėjote pastebėti, kad socialiniai tinklai praėjusiais metais smarkiai kito. Buvo tobulinamos senesnių funkcijų versijos, įdiegta begalė naujovių, praplečiančių ne tik socializacijos, bet ir verslo galimybes. Intensyviai sekėme visus pokyčius, domėjomės prognozėmis ir dabar pateikiame, kokios socialinių tinklų tendencijos vyraus šiais metais. 

Stiprėja video kultas
Itin stipriai video formatas 2016-tais prasiveržė Facebook‘e. Tiek įkeliami iš anksto sukurti video, tiek livevaizdo transliacijos. Pats Facebook‘o įkūrėjas M.  Zuckerberg atskleidė, kad artimiausių keletos metų bėgyje Facebook‘as turėtų pavirsti tam tikru Twitch, Instagram ir Periscope socialinių tinklų geriausių savybių junginiu, pažangia video kūrimo ir platinimo platforma. Kalbant apie verslą, video turinys yra labiau skatinantis papildomą naudą – siūlo didesnį pasiekiamumą už mažesnę kainą. Atkreipkite dėmesį, kad šios sąlygos galioja, jei video turi minimalų kiekį ar visai neturi teksto.


Verslo plėtra Instagram‘e

Dar visai nesenai Instagram buvo žinomas ir naudojamas kaip socialinis tinklas gyvenimo akimirkoms talpinti. Reguliariai atnaujindamas savo funkcijas, Instagram dar visai nesenai žengė labiau verslui palankų žingsnį, pristatydamas Business Profile galimybę. Palyginus su Facebook, Instagram‘as komercijos atžvilgiu vis dar naujokas, tačiau po truputį vejasi socialinių medijų milžiną. Įvesti verslui naudingi įrankiai leidžia tiksliau pamatuoti naudą, išfiltruoti savo tikslinę auditoriją, stebėti savo ir konkurentų veiklą, planuoti įrašų tinklelį, pirkti ir išnaudoti reklaminės kampanijos galimybes. Šių įrankių naudojimas verslui dar nėra išplitęs taip, kaip Facebook, tačiau net neabejojame, jog 2017-tais Lietuvos rinkoje šių įrankių naudojimas įgaus nemenką pagreitį. O ką jau kalbėti apie kol kas labai kuklias kainas reklamuojantis Instagram..

Nuomonę formuoja kiti
Vieną didžiausių įtakų socialiniuose tinkluose turės ne socialinių tinklų administratoriai ar įmonės, jų produktai/paslaugos, bet pašaliniai žmonės, kurių įtaka formuoja klientų nuomonę. Lietuvoje tai nėra dažnas reiškinys, tačiau tokie “influenceriai” pasitelkiami vis dažniau. Atkreipkite dėmesį – nuomonės formuotojai nėra prekės ženklo reklaminis veidas. Tai nėra populiariausios pramogų verslo įžymybės – kiekviena industrija turi visiškai skirtingus nuomonių formuotojus, kurie dažnai slepiasi ne TV ekranuose, bet interneto tinklaraščių platybėse, ar Jūsų tikslinės auditorijos interesų uždarose grupėse.  Taigi, pats laikas pradėti ieškoti būdų, kaip tokius nuomonių formuotojus visu pajėgumu įjungti į socialinių tinklų rinkodarą. Ne paslaptis, kad reklamos būdas “iš lūpų į lūpas” atneša geriausius rezultatus.

Klientų aptarnavimo galimybės
Socialiniai tinklai nėra vien reklamos ir lojalumo kūrimui išnaudojami įrankiai. Pamažu priprantama su klientu bendrauti virtualiai – “ekranas į ekraną” principu. Iškilus klausimams ar nepasitenkinimui dažnai į įmonę kreipiamasi būtent per socialinius tinklus. Socialiniai tinklai leidžia greitai reaguoti į Jūsų klientų problemas ar lūkesčius. Super greitas informacijos sklidimas socialinių tinklų pagalba yra vienu metu tiek privalumas, tiek yda. Jei apie Jus pasklis prasta žinia, bus itin sunku tai suvaldyti. Tinkama, greita ir rūpestinga reakcija į kiekvieną klientą yra bene stipriausia nesėkmės prevencija.

Turinys vis dar karalius
O turinio marketingas socialiniuose tinkluose – karalystė. Maksimaliam klientų patenkinimui ir lojalumui kokybiškas ir tikslingas turinys yra neišvengiama būtinybė. Jūsų klientas ir be jūsų per dieną pamato milžiniškus kiekius informacijos socialiniuose tinkluose, todėl šiemet kaip niekada svarbu neprapulti visame triukšme ir stengtis  išsiskirti subtilaus, aktualaus ir vizualiai užburiančio turinio kokybe. Norite daugiau pasitikėjimo Jūsų prekės ženklu? Leiskite generuoti turinį vartotojui. Tegul kiekvienas jūsų klientas tampa nuomonės formuotoju, kurdamas patirties blog‘us, video, istorijas ar turinį kitokiomis formomis.

Šalia paslaugų ir produktų kokybės nuolat stovi kliento ištikimybės vaiduoklis. Skaitmeniniame amžiuje nuo jo nepasislėpsite, tačiau galite jį padaryti savo draugu socialiniuose tinkluose. Generuokite ir leiskite sufleruoti turinį vartotojui. Investuokite į kliento patirtį ir gaukite grąžą.  Kurkite ir įsitraukite.